قالیباف: چندنرخی بودن ارز را قبول نداریم/سیاست های ارزی اصلاح شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون‌های اقتصاد و صنایع و معادن مجلس همراه با مسئولان دولتی روندها و سیاست‌ها در تخصیص ارز را اصلاح کنند، گفت: در برنامه هفتم توسعه رشد ۲۳ درصدی صادرات غیرنفتی در نظر گرفته شده که برای تحقق آن عرضه و تقاضای ارز باید اصلاح شود.

به گزارش بیدار بورس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس بیان کرد: بحث درباره مباحث ارزی زخم کهنه‌ای که از دهه ۷۰ ادامه پیدا کرده و مشکل حل نشده و با فراز و نشیب‌هایی همچنان ادامه دارد .

او افزود: عرضه و تقاضا در بازار ارز تنظیم نیست و با شرایط ما، این امر همیشگی شده که باید اصلاح شود.

قالیباف گفت: عرضه و تقاضا مشخص است و باید اصلاحاتی صورت گیرد نه اینکه همچون سالیان گذشته ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی به کالاهایی داده شد که مشمول آن نبود.

او تصریح کرد: طبق برنامه هفتم باید سیاست‌ها به نوعی تنظیم شده که امکان بیش اظهاری در واردات و کم‌اظهاری در صادرات نداشته باشیم. اما اکنون سیاست‌ها به گونه‌ای اعمال می‌شود که انگیزه به واردات داده و انگیزه‌ای برای صادرات نداریم.

قالیباف گفت: اگر این روند اصلاح نشود و عرضه را بالا ببریم نتیجه آن امضاهای طلایی در وزارتخانه‌ها و شروع رانت است.

او اظهار کرد: بیش از هشت میلیارد دلار ارز در حوزه ساخت خودرو می‌دهیم. این جدا از بخشی است که به صورت قاچاق به داخل کشور می‌آید که باعث خارج شدن ارز از کشور هم می‌شود. چند نرخی بودن ارزبر مبنای چهار یا پنج نرخ را قبول نداریم. انتظار می‌رود که سیاست‌های ارزی اصلاح شود.

کد خبر 38343

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =